Circulă pe net: Cumpără produse româneşti, păstrează banii în România

art. original http://searchnewsglobal.wordpress.com/

* * *

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Eu mi-am imaginat, imi imaginez  si vad deja o tara plina de produse romanesti  cumparate, de la legume, fructe, carne,  lactate, la mierea de albina, de la ceaiurile din plante, la confectii,  chiar daca sa producem, doar atat ne-a mai ramas …si multe altele inca.

si mi-am imaginat, imi imaginez  si vad deja nu  felul in care, nici pe ce cale si nici cauza,  (doar o cauza nepagubitoare pentru oricare ecosistem) ci ca din toate regiunile impadurite de la noi lemnul  deja nu mai paraseste tara decat sub forma de mobila. Facuta aici de romani. Si copacii nu mai este nevoie sa fie taiati decat pentru case si mici utilitati si in viitorul apropiat nici macar pentru caldura chiar daca iernile vor fi asa cum le-am obisnuit din batrani, cand mai geroase cand mai putin geroase, cand cu mai multa zapada, cand cu mai putina.

si mi-am imaginat, imi imaginez  si vad deja cum toate zonele defrisate se impaduresc vazand cu ochii

http://www.gandul.info/it-c/cum-arata-romania-pe-harta-google-a-despaduririlor-11696955

si seminte, semintele veritabile, cele care mai sunt, pe unde mai sunt spun ca s-au inmultit  déjà si ca se vor tot inmulti ca ciupercile dupa ploaie! nu, ca gandacii de bucatarie! nu, ca “si alta o suta”! http://www.ebible.ro/biblia/romana-diacritice/cornilescu/marcu/4/ ,  intr-un pamant bun udat de o apa curata si  vad cum orice cauza de poluare periculoasa dispare, ca e fum, ca e nor, ca e om, si orice ar fi si nu-mi imgainez, incotro le-o trimite dumnezeu  si ca oricat s-or inmulti semintele sunt pastrate de romani pentru orice eventualitate, ca pe o noua moneda nationala si mai vad cum Romania ramane indiferent de orice conjunctura, un stat national independent, suveran si

mai ales Incredintat.

Imagine  Patriotismul alimentar a devenit punctul forte al identităţii naţionale pentru românii emigraţi. Circulă tot felul de sloganuri despre aşa-numitul sector „Made in Romania”. Eu incerc de cateva luni sa cumpar numai produse romanesti unde se poate. Criza economică ne afectează pe toţi! Este momentul în care trebuie să ne arătăm solidari. Să nu aşteptăm rezolvări de la autorităţi sau din străinătate. Soluţiile simple şi accesibile sunt cele mai bune. Nu trebuie să semnezi petiţii, să protestezi ore în şir în faţa unor instituţii, să-ţi rupi ore din timpul liber pentru un proiect.

1. Ajuţi un român să-şi păstreze slujba

Atâta timp cât cererea de produse fabricate la noi în ţară este constantă (sau chiar în creştere), firmele producătoare nu vor renunţa la salariaţi. O cerere scăzută forţează însă angajatorii să concedieze sau să trimită în şomaj tehnic o parte sau chiar tot personalul.

2. Ajuţi o firmă românească să…

Vezi articol original 305 cuvinte mai mult

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Circulă pe net: Cumpără produse româneşti, păstrează banii în România

  1. childagain zice:

    Și eu, când vin în țară. prefer să încurajez micii producători – ”buticurile de cartier”m cum se spune. Știu ce greu le este să se mențină, printre atâtea supermarketuri.
    Apropos de supermarketuri, la noi în Constanța a apărut unul nou: ”Cora” – poate e românesc ? Prețurile sunt accesibile, și mă gândeam că, dacă e românesc, ar fi preferabil Carrefour-ului sau altora de gen.

    Pup, și mai trec pe aici când prind puțin timp !

  2. qwykx zice:

    cand vii in tara? Cora e belgian si apartne unui grup ce si-a facut vad prin Franta.e ceva mai d calit. decat Carrefour. Toate au indicatii sa ia cat mai putine art. romanesti inclusiv la legume si fructe care sunt tot mai substituite de importuri.

  3. childagain zice:

    Păcat, chiar aveam speranțe că au și românii un supermarket ! Oricum, nici mie nu-mi place mersul la cumpărături, indiferent unde, pentru că îl consider mâncător de timp :), Eu nu am pasiunea unor prietene care ar sta toată ziua prin magazine, chiar fără să cumpere.
    Și ce nu-mi place mie la supermarketuri este că, până găsești un produs care îți trebuie, dacă nu știi unde se află, parcurgi kilometri. Uneori, chiar și în supermarketurile cu care te-ai obișnuit, mai schimbă ordinea pe rafturi, și atunci, dă-i înjurături ! 🙂
    Nu știam că ei nu iau produse românești, păi atunci, o să mă axez pe magazinul nostru de cartier din Constanța, care e un fel de mic supermarket cu patron român, cu produse totdeauna proaspete, și la prețuri bune. Și la etaj e și o pizzerie, a aceluiași patron, cu pizza de calitate !
    Se cheamă Adivin, dacă vii vreodată prin Constanța.
    Păcat că nu își permit mai mulți români să concureze mall-urile…

    În țară vin în săptămâna 2 – 8 martie, dar ca de obicei, stau doar o săptămână. Dacă mai ai același nr de telefon, poate te sun de pe Vodafonul meu ! Îl țin numai pentru când vin în țară, în Franța am alt număr.

    Te pup, mă bucur că mai apari din când în când !

  4. childagain zice:

    Draga mea, am incercat sa te sun pe nr. pe care il stiam, de Vodafone, ti-am lasat chiar si un mesaj, dar se pare ca nu mai ai acel telefon. Eu mai raman in Romania doar maine, daca vrei, imi poti trimite nr. tau pe mail.
    Te pup !

Lasă un răspuns

